Afrika Ázsia után a második leggyorsabban növekvő kontinens, de nem kétséges, hogy ez lehet a globális növekedés következő határköve. A kérdés az, hogy hogyan fogják a dél-afrikai vállalkozások és a térségbeli társaik ezt a hullámot átvészelni, fenntartani sikereiket és átalakítani Afrikát a világ fejlődő kontinensévé. Ez volt a fő kérdése a Johannesburgban rendezett ACN (Afrikai Vezérigazgatók Hálózata) találkozónak, melyen a korábbi first lady, Zanele Mbeki is részt vett.
Thabo Molekoa, a szubszaharai Afrika Thyssenkrup ügyvezető igazgatója az üzleti nyelv átalakítását javasolta, mely már eleve predesztinálja a kontinenshez való hozzáállást, maga Dél-Afrika is egyfajta bátorságnak éli meg az afrikai országokkal való üzletkötést, holott igazából "Afrika virágzik, és mindenki megpróbálja megszerezni a részesedését."
A fórum hét évvel ezelőtti megalapítása óta számos nagyobb kezdeményezéseket indított el, köztük a Nők az üzleti életben című projektet. A két évvel ezelőtt indított programnak az az egyszerű célja volt, hogy több nő legyen az afrikai vállalatok igazgatótanácsában. A kezdeményezésnek köszönhetően jelenleg 50 % a nemek közötti megosztottság. Ez azért is különösen fontos, mert a dél-afrikai társaságok - mind a tőzsdén jegyzett, mind a tőzsdén nem jegyzettek - egyik legnagyobb kritikája a testületi képviseletek sokféleségének hiánya faj és nem szempontjából. Ez utóbbi különösen súlyos kérdés, mivel az ország már 25 éve demokratikus kormányzást élvez. A dél-afrikai üzleti élet nemcsak a nemi és faji megoszlásban igyekszik pozitív változást és lehetőséget biztosítani, de a fiataloknak is megadja a lehetőséget az üzleti életben való részvételre.
Jelenleg kormányzati, törvényhozási és rendvédelmi szempontból az afrikai piacok nyitottak az üzletek számára, mindezt kiegészíti a kontinentális szabadkereskedelmi térségről szóló megállapodás, mely szintén javítja Afrika növekedési lehetőségeit.
Forrás: https://www.theafricareport.com/18878/how-south-africa-can-do-business-with-the-rest-of-the-continent/?utm_source=newsletter_tar_daily&utm_campaign=newsletter_tar_daily_18_10_2019&utm_medium=email