1 perc Afrika

Miért éppen Marokkó?

2019. augusztus 25. 12:30 - Oshumare

A világ minden táján rengeteg ember álmodozik a távoli Marokkó szépségéről, mások viszont még a térképen sem tudják elhelyezni az országot. Mégis mi lehet az, ami annyi ember szívét elrabolja, ha ennek az országnak a nevét hallja.

A legtöbb turista számára az úti cél kiválasztásakor az elsődleges szempont a biztonság kérdése. Marokkót úgy szokták emlegetni, hogy "jó ház rossz szomszédsággal". A turisták számára a legnagyobb veszélyt mindössze a csalók, a nőknek fütyörészők és az alkalmi kis tolvajok jelentik, ezt azonban az utazók a megszokott szabályok betartásával ki tudják védeni. Az arab és iszlám országok mindig is híresek voltak tradicionális vendégszeretetükről, ez érvényes a marokkóiakra is, különösen az amazigh területekre. A színes marokkói utcák labirintusában rejlő tradicionális piacok, a szúqok világa jelenti az ország másik, jelentős vonzerejét, a régi ezüst eszközök, sálak, szőnyegek, illatszerek és különböző fűszerek könnyen elvarázsolják az észak-afrikai országba érkezőket.

A kulturális örökség mellett Marokkó földrajzi és természeti adottságai miatt kivételes afrikai országnak számít. Aki azt hiszi, hogy a trópusokra érkezik, könnyen csalódhat: november és február között Marokkó nagy részében esik az eső, és a tengerparti városokban különösen hideg van ebben a szezonban. A téli viszonyok a hegyekben még nehezebbek, de remek síelést tesznek lehetővé. Számos népszerű üdülőhely kínál szállást síelők számára az Atlasz-hegységben, ugyanis a marokkói hegyek kedvelt célpontjai a túrázóknak, a sziklamászóknak és az alapvetően természeti kalandokra vágyó turisták számára az év bármely évszakában.

Forrás: https://www.moroccoworldnews.com/2019/08/280969/10-good-reasons-visit-morocco/

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frh 2019.08.26. 15:48:16

Hű de szép ez az utolsó kép!

élhetetlen 2019.08.26. 20:03:31

Tényleg varázslatos. Régen volt. Az odaút nem volt zökkenőmentes, akkor még át kellett szállni Rómában. Kikaptunk egy sztrájkot, vegyük fel a bőröndöt, mert senki nem tudja mi lesz, reggeltől ott álltunk, végül este 11 után felszállt egy gép, kiírás nélkül, megcsíptük, Casablancaban meg türelmesen vártak minket. Másnap városnézés, igaz, a mecset csak kívülről, de így is lenyűgöző, mert délben zárva van, és el kell jutnunk Fez-ig. A “csoport 3 fős, kaptunk egy mikrobuszt egy franciául beszélő sofőrrel. Nem gond, mutogatni tudok, meg egy hónapig tanultam franciául, még az is összejött, hogy holnap veled akarunk ebédelni, ott, ahol te mondod. Ez jött össze később, Marrakesh felé. Fez. Hát a Medinába tényleg ne menj be kísérő nélkül, mert nem találsz ki. Fantasztikus, Nem beszélek a bőrfestőktől, mert azt a képet már mindenki látta. Személyes. Az angol nyelvű idegenvezető elmondja, hogy ne együnk a bazárban, mert nem biztonságos. Majd ő elvisz bennünket jó helyre. Semmi extra, olajban sült hasábburgonya, bárány fasírt. Mondtuk, hogy ez drága volt, bement, beszélt a haverral, visszahozta a fele pénzt. Másnap a bazárban vettem parázs felett sütött báránygombócot, ott készült az orrom előtt, és az összes teve- és szamárhajtó megtapsolt, hogy az ő kajájukat eszem. Innét mentünk Marrakeshbe. Napnyugtakor láttuk meg a pálmaligeteket. Na, ezt nem tudom leírni, hogy milyen hatással volt rám. Aztán újra a bazár. Imádom, és imádok alkudozni is. A barátnőm, hogy majd ő. Nem. Máig nem tudja, hogy más pénznemben kétszer annyiért vette a réztányért mint én. Másnap délután elmentem sétálni, találtam egy fix áras boltot, vettem egy nagyobb tányért, kicsivel olcsóbban, másnap visszamentem, hogy még egy kisebb tányér kéne. Visszatérő vevő? Kedvezménnyel kaptam mindent, mert vettem még pár húsz centis bőrtevét a gyerekeknek.
Aztán Bahia palota, városnézés, Koutoubia mecset, és egy esti hintózásnál a királyi palotához felvettem az egész utat, klaty, klaty lópata, nagyon jó visszanézni.
Ourika völgy. Összesen hárman voltunk a csoportban, ketten mentünk el egy fizetett útra, aztán itt, ott megálltunk. Elképesztő volt a folyóvizes háztartás. Konyha sarka két helyen kilyukasztva, Ourika patakból egy kis víz leválasztva, be a konyhába, ebből főztek, ebben mosogattak, és a másik lyukon ment vissza a patakba. Kis fél körív volt. Ezüstművesnél is megálltunk, nem akarok venni semmit. Akkor fogadjak el egy gyűrűt. Nem fogadhatom el. Akkor a barátnőmnek is adnak egyet, hogy ne legyen kínos. Ez már visszautasíthatatlan. Bocs, ez hosszabb lett, mint a blogbejegyzés, személyesebb is, de a látnivalók ott vannak az interneten, a benyomások ritkábban.

Oshumare 2019.08.27. 13:14:23

@élhetetlen: nagyon köszönöm, hogy megosztottad a benyomásaid :-) az egyperces cikkek értelme épp ez a gondolatébresztés, beszélgetés, kulturált párbeszéd lenne. köszönöm, h ezzel is emelted a blog színvonalát! :-)