A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A kongói tervező, Anifa Mvuemba virtuális modellekkel készített gyűjteménye betekintést nyújt abba a világba, hogyan néznének ki a kifutók a világjárvány utáni időszakban. Mvuemba az Instagramon tette közzé divatmárkája, a Hanifa legújabb kollekcióját. A bemutató alatt a digitális modellek arc és test nélkül, de a tervezett ruháknak mégis egy háromdimenziós formát adva vonultak fel a kifutón. A Pink Label Congo kollekció élénk színekkel díszített ruháit bemutató videót a nézők a divattervezés és modellvilág jövőjeként írták le. A fiatal tervező már a világjárvány előtt megtervezte digitális kollekcióját. A Teen Vogue-nak adott interjújában azt is elmondta, hogy hét hónapon át dolgozott a számítógéppel generált modellek elkészítésében, melyek a ruhatervezésben is sokkal több szempontot tudtak adni a részletek kidolgozásához.
A Pink Label Congo kollekció nem csak a digitális divatról szól. A ruhák mindegyike a kongói nemzetet és kultúrát képviseli. Az egyik ruhában például a vörös, kék és sárga színek a kongói zászlóra utalnak, míg egy másik ruha kék és zöld színben azt a pontot jelképezi, ahol a Kongó folyó találkozik a földdel. Mvuemba ilyen formában szeretne tisztelegni a kongói varrónők előtt, illetve szeretné felhívni a figyelmet hazájára, mely a világ egyik vezető kobaltgyártója, a világ termelésének több mint 60%-át adja. (A kobalt egy okostelefonok, táblagépek és elektromos járművek gyártására használt kémiai elem.) Így a kampány távlati céljaiban arról is szó, hogy felhívja a figyelmet a kongói bányákra, és a kobaltbányákban dolgozó nőkre és gyermekekre - mondta a tervező.
Források:
https://edition.cnn.com/2020/05/25/africa/3d-model-congo-fashion/index.html
https://www.vogue.co.uk/fashion/article/hanifa-anifa-mvuemba-digital-fashion-show
https://www.teenvogue.com/story/hanifa-3d-digital-fashion-show