A Humanz tanulmánya szerint 152 791 dél-afrikai véleményvezér mozog az Instagram-on és 69 488 a Twitteren. Többségük az 1000-4999 követőt számláló nano-influencerek közé tartozik, 1 milliós követést mindössze 63 dél-afrikai ért el az Instagram-on, és 53 a Twitteren. Az Instagram-on és a Twitteren is a legnépszerűbb kategóriák a fitness (4 514 influencer az Instagram-on, 642 a Twitteren) és az életmód (4 208 Instagram, 448 Twitter), az Instagramon 3811 influencer működik a divat kategóriában, míg a Twitteren a legnépszerűbb kategória a zene 1040 véleményvezérrel. A legkevésbé népszerűbb témák a vegetarianizmus, a háziállatok és a művészetek.
Míg a legtöbb dél-afrikai márka hagyományosan a hírességeket használja befolyásoló erőként, ez a tanulmány azt mutatja, hogy a nano-influencereket magasabb arányban követik elkötelezetten - és könnyebben elérhetők. Ráadásul mivel ezek a nano-véleményvezérek kisebb közönséggel rendelkeznek, a követőik általában megbízhatóbbnak tartják őket.