Egy gazdasági jelentés szerint a Vodacom és az MTN Dél-Afrikát arra használták, hogy a kontinens többi részén olyan piacot teremtsenek, mellyel globális szereplővé válnak a kontinensen. A múlt héten a Dél-afrikai Versenybizottság - az üzleti versenyképességet biztosító független felügyelő szerv - megállapította, hogy Dél-Afrikában az adatköltségek annyira megterhelőek, hogy akadályozzák a gazdasági növekedést. Meglepő módon a bizottság kiemelte, hogy az MTN és a Vodacom adatárai kiemelkedően magasak a dél-afrikai piacon. „Az árképzés korlátozza az alacsonyabb jövedelmű előfizetők azon lehetőségét, hogy nagyobb mértékben használják fel az adatszolgáltatásokat, ami viszont korlátozza a digitális gazdaságban rejlő előnyöket a szegényebb fogyasztói rétegek számára” - állapította meg a jelentés. Azok a vásárlók, akik kis adatcsomagot vásárolnak, többet fizetnek, mint azok, akik megengedhetik maguknak, hogy a költségvetésük részeként nagyobb csomagokat vagy havi előfizetéseket vásároljanak meg. Ezek az arányok olyan mértékig eltolódtak, hogy 25 afrikai piacot nyújtó ország közül Dél-Afrika a 17. helyen áll a díjszabások tekintetében.
Forrás: https://qz.com/africa/1608671/mtn-vodacom-overcharge-poor-south-africans-icasa/amp/
Az MTN 1 GB-os szolgáltatása Afrika különböző országaiban:
A Vodacom 1 GB-os szolgáltatása Afrika különböző országaiban: